بچه های مهندسی فناوری اطلاعات بوکان
بچه های مهندسی فناوری اطلاعات بوکان
نمونه سوال - کتاب - مقاله - جزوه - پروژه - تحقیق و ...
درباره وبلاگ


هنگامی كه قصد انجام كاری را كردید، باید درهای تردید را به طور كامل ببندید.((نیچه)) سلام.. اول از همه باید بدونین یه بیکار با اسم من کامنت میذاره گفتم بدونین تا بعدا نیاین بگین تو کامنت بی ربط گذاشتی.. باهام همراه شو دوست من هر کی بخواد میتونه لینکم کنه فقط بگه بلینکمش زیر کامنتا جواب میدم میتونید ببینید برا آپام کسیو خبر نمیکنم چون زود به زود آپ میکنم هر کی بخواد میتونه بیاد ببینه هر کی میخواد بیشتر بدونه رجوع کنه به پروفایلم چه مغرورانه اشک ریختیم چه مغرورانه سکوت کردیم چه مغرورانه التماس کردیم چه مغرورانه از هم گریختیم... غرور هدیه ی شیطان بود و عشق هدیه ی خداوند... هدیه ی شیطان را به هم تقدیم کردیم و هدیه ی خداوند را پنهان کردیم... (¯`v´¯) `•.¸.•´ ☻/ /▌ / \ ܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓ ☻ ♥ ☻ /█\ ./█\ ܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܨ ☻♥☻ \█/\█/ .||. ||. ܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨܓܨ

____________________
دسته بندی

کتاب *** جزوه

سیستم عامل

شبکه های کامپیوتری

مبانی کامپیوتر

اینترنت

طراحی صفحات وب

محیط های چند رسانه ای

فناوری اطلاعات

امنیت شبکه های کامپیوتری

زبان C

اخبار فناوری

مقالات

کارآفرینی

دانولد نرم افزار ها

دانولد پروژه

پایگاه داده

آموزش نرم افزار

طراحی و پیاده سازی کتابخانه الکترونیکی

فیلم

فایل های کمکی Chm

____________________
آرشیو

فروردين 1391

دی 1390

آذر 1390

آبان 1390

مهر 1390

ارديبهشت 1390

فروردين 1390

اسفند 1389

____________________
مطالب اخیر

یک نوجوان 17 ساله چینی کلیه اش را برای خرید iPad2 فروخت
تعداد کاربران فیس بوک از مرز 700 میلیون گذشت
هر آنچه در مورد Windows 8 باید بدانید
گوگل به کسی که کروم را هک کند، 20 هزار دلار جایزه می دهد
مدیریت شبکه های بی سیم
افزایش ترافیک و میزان بازدید وبسایت خود
نسخه جدید مرورگر قدرتمند اپرا – Opera v11.0 Build 1156 Final
طراحی و ساخت پوسترهای زیبا
بهینه سازی و افزایش سرعت اینترنت
ابزار پارتیشن بندی حرفه ای و سریع
بزرگنمایی تصاویر بدون افت کیفیت
نسخه ای جدید از یکی از سریعترین نرم افزار های مدیریت دانلود دنیا
بوتر
متخصص چشمان شما!!
صفحه کلید صورتک‌های دیجیتالی
لپ تاپ سه بعدی HP
معرفی رسمی آندروید 3 توسط گوگل
ابررایانه‌ای برای کشف چگونگی آغاز جهان
شناسایی اصول ترسیم خطوط موج دار و دارای عمق
شناسایی اصول حرکت دادن اشیاء بر روی خط
شناسایی اصول اعمال خطوط دور قلم مو
شناسایی اصول کپی کردن، تبدیل و حذف خطوط محیطی
پليس از توانمندي هكرهاي كلاه سفيد و ‌صورتي بهره مي‌گيرد
طی یک هفته قیمت لپ تاپ ۶۰ هزارتومان افزایش یافت
نخستین گوشی نسل چهارمی در ژاپن عرضه شد
همراه اول بر بستر آی‌پی
صدا مشکل گوشی جديد گوگل
جشنواره فروش تبلت‌های ایسوس تمدید شد
فيس‌بوک اسلامي در راه است
تجارت امن و شرکای تجاری در الکامپ2011
اینترنت ملی به بن‌بست رسید
گوگل کروم دومين مرورگر محبوب دنيا شد
هرزنامه‌هاي كوچك، خطرهاي بزرگ
سي‌شارپ براي همه
آش نخورده و دهان سوخته!
دور اما نزديک...!!!
مادربوردهاي چيپ‌ست X58 ويژه ريزپردازنده‌هاي Core i7
با استفاده از نرم‌افزار سوت‌زن
بررسي نرم‌افزارهاي سازماني در لينوکس
مرد کرومي مي‌آيد
جدایی سونی از اریکسون! سونی با قیمت ۱.۴۷میلیارد دلار سهم اریکسون را می خرد
تعیین اهداف جهانی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت توسط سازمان ملل
نوکیا Lumia 710 فرزند کوچک نوکیا با ویندوز فون
طبق اطلاعات درز کرده، نوکیا امروز ویندوزفون های لومیا ۸۰۰ و ۷۱۰ را رونمایی می کند
پایان شایعات نوکیا، رونمایی از لومیا 800 پسر بزرگ انبه خور
ترموستات هوشمند برای تنظیم دمای خانه
نمایشگر Sportiiiis برای عینک ورزشکار
کامپیوتر مولتی تاچ C325 لنووو معرفی شد
پیک یویو، چاپ ایده ها بر روی واقعیت

____________________
نویسنده

ا . مازیار

____________________
لینک ها

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

____________________
لینک ها

«جێژوان» پـاتـوق بــچـه‌هـای بـــوكان

مقاله دات نت

پروژه هاي دانشجویی رايگان

سایت تخصصی پروژه های دانشجویی

بانک پی دی اف

دانولد پروژه

دانشگاه آزاد بوکان

گروه دانشجویان کامپیوتر

بۆ بـــــــــۆکان

دانشگاه علمی کاربردی بوکان

دیکشنری کردی_انگلیسی

ویکیپیدیایی کوردی

بوکان سیتی

رپ اوا

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دانشجویان فناوری اطلاعات بوکان و آدرس itgroups.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





____________________
امکانات

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 35
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 106483
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1



برچسب:,

بررسي نرم‌افزارهاي سازماني در لينوکس

مدير منابع

در شماره گذشته، به نرم‌افزارهاي منبع‌باز كه با كمك آن‌ها مي‌شد يك اداره و سازمان اداري را كنترل كرد، بررسي كرديم و نرم‌افزار SugarCRM را از زواياي مختلف زير ذره‌بين برديم. در اين شماره، يكي ديگر از اركان ملزوم يك سازمان را بررسي مي‌كنيم و راهكار نرم‌افزاري منبع‌باز آن را شرح مي‌دهيم.

 مديريت منابع

بسياري از مشاغل به دنبال مكانيزه كردن چيزهاي بيشتري، غير از واحد فروش و سرويس مشتريان‌شان هستند. اوپن‌براوو، قابليت‌هاي CRM را در خود دارد، و البته كه كلكسيون بزرگ‌تري از روتين‌هاي رهگيري محصول در انبار، تا زمان ارائه آن به مشتري را در خود جاي داده است. مجموعه‌اي از ويژگي‌ها كه باعث مي‌شود اوپن‌براوو واقعا بتواند ERP را پياده كند. احتمالا عادلانه است كه بگوييم براوو مي‌تواند حتي سرويس‌هاي CRM را هم در خود داشته باشد. هر چند كه بسيار در حالت پايه هستند.

اين سيستم گروه‌بندي كردن بخش فروش را به‌ترتيب روندها انجام مي‌دهد. همچنين بخش‌هايي براي مديريت بانكداري، تهيه، توليد و انبارداري در خود دارد. اوپن براوو نيز، همانند SugarCRM، مجموعه‌اي از جداول پايگاه داده است كه ظاهر بسيار زيبايي دارد. اوپن‌براوو با زبان جاوا نوشته شده است. ظاهر آن بر مبناي سيستم قالب‌بندي سفارشي‌اي ايجاد شده است و فايل‌هاي XML را به‌خروجي HTML تبديل مي‌كند. اگر مي‌خواهيد فرم‌ها و ساختمان‌هاي داده‌اي خاص بسازيد، كافي است مستقيما با موتور قالب‌بندي آن دست به كار شويد.

صفحه‌هاي وب كاملا گويا هستند اما به‌طور خاص ايجكسي (Ajax) نشده‌اند. دليل خوبي براي اين كار وجود دارد: اوپن‌براوو به‌دنبال انجام عمليات با كيبورد است و احتمال بسيار زياد، مردم همانند آفيس دوست دارند كه با فرم‌ها كار كنند. هرچند اين قابليت كامل نشده است.

نرم‌افزار اوپن‌براوو مثل وب‌سايت‌هايي كه تاكنون منتشر شده‌اند، نيست. اما اگر 15 دقيقه را با آن سپري كنيد، قطعا متوجه اين موضوع نخواهيد شد. هر چند كه طراحان سعي كرده‌اند با پياده‌سازي رنگ سبز در تمام بخش‌هاي اين وب‌سايت، نشان بدهد كه همه‌چيز از ساختار واحدي برخوردار است. نسخه بزرگ اوپن‌براوو و آن كه نام ERP را يدك مي‌كشد، فقط با اوراكل و Postgres كار مي‌كند. گفته مي‌شود كه پشتيباني از DB2 و MySQL نيز به‌زودي انجام مي‌شود اما تعدادي از برنامه‌نويسان با هك‌هايي كه در كد اين سيستم انجام داده‌اند، مي‌توانند آن را به MySQL هم تبديل كنند. اين نسخه حرفه‌اي به‌همراه يك پكيج كامل از تام‌كت، اوراكل و آپاچي عرضه مي‌شود. نسخه سبك‌تر آن كه نرم‌افزار POS (Point of Sale) نام دارد، قابليت كار با MySQL را نيز دارا است.

براي توليد ماژول‌هاي جديد انعطاف زيادي وجود دارد و اين انعطاف لازمه يك نرم‌افزار ERP است. هر بستر تجاري با بستر ديگر متفاوت است و در صورتي كه بستر نرم‌افزاري قابل انعطاف نباشد، امكان ايجاد رابطه منطقي ميان اجزا مختلف سازماني ممكن نخواهد بود. مستندسازي توسعه اين سيستم به طور كامل انجام شده است و توضيحات كاملي در مورد شناخت يك ساختار سازماني و تبديل آن به فايل XML و در نهايت جداول ديتابيس داده شده است.

اوپن‌براوو همانند SugarCRM، ساختار پيچيده و گسترده‌ پلاگين ندارد و بدين ترتيب توسعه‌دهندگان را در ارائه امكانات سفارشي به مشتري محدود مي‌كند. البته به اين معني نيست كه سيستم قابليت گسترش ندارد، بلكه كه اين كار به سادگي انجام مي‌شود. اما امكان اضافه كردن چندين پلاگين را ندارد و اين خود سردرد بزرگي براي توسعه‌دهندگان به‌ارمغان خواهد آورد.

جامعه اوپن‌براوو به محكمي جامعه كاربران SugarCRM‌ نيست. تنها 57 پروژه در فهرست فعاليت‌هاي اين شركت قرار دارد و بسياري از آن‌ها در مورد محلي سازي و تغيير زبان است. ويكي اين شركت كه گسترده‌تر به‌نظر مي‌رسد، به‌محلي براي مستندسازي تبديل شده است. همچنين چندتايي ويدئو ايجاد شده است تا توسعه‌دهندگان را راهنمايي كنند.

سيستم فرم‌هاي اوپن‌براوو، قابليت افزودن رديف‌هاي جديد به جدوالي كه داده‌هاي مشتري را در خود دارند، را يكي از نقاط قوت خود مي‌داند. فرم‌ها مي‌توانند قوانين استانداردي را رعايت كنند تا از امكان ورود و ثبت اشتباه داده جلوگيري شود.

از نظر نرم‌افزاري هيچ تفاوتي ميان نگارش جامعه و دو نگارش حرفه‌اي آن وجود ندارد. اما تنها وقتي كه بابت اين نرم‌افزار پول بپردازيد مي‌توانيد به‌دنبال رفع باگ‌هاي اين سيستم و يا نصب آن باشيد. اوپن‌براوو يك نقشه ديگر هم دارد و با خريد آن نقشه،‌ مي‌توان از يك سرور كامل اوراكل با پرداخت تمام هزينه‌ها نيز استفاده كنيد.

كامپير ERP و CRM با هم

كامپير نام خود را از يك واژه ايتاليايي قرض گرفته است و به‌معني حصول به هدف يا پياده سازي است. و قطعا هر دو معني را در خود مستتر دارد و هر دو كار را به‌خوبي انجام مي‌دهد. درست همانند اوپن‌براوو، كامپير مجموعه‌اي از جداول ديتابيس است كه براي رهگيري مشتريان، محصولات و تعاملات ميان آنها استفاده مي‌شود. و درست همانند SugarCRM، مجموعه‌اي از روتين‌ها را براي كنترل رفتارهاي مشتري و نزديك‌تر شدن به آن‌ها را در خود دارد.

سيستم كامپير نيز مبتني بر جاوا است و از Postgres يا اوراكل استفاده مي‌كند. البته تمام پايگاه‌هاي داده‌اي كه JDBC از آن‌ها پشتيباني مي‌كند نيز با اين سيستم كار مي‌كنند. همچنين نسخه‌هاي MySQL، Sybase و Firebird در حال تكميل شدن هستند و مراحل آزمايشي را مي‌گذرانند.

ظاهر وب كامپير شبيه به اوپن‌براوو است. چندين ويژگي‌ اي‌جكسي و همچنين ارتباطات قوي ميان مشتريان و هويت آنها از ويژگي‌هاي ساده اين نرم‌افزار به‌شمار مي‌آيند. شايد بزرگترين فرق ميان نسخه جامعه و نسخه حرفه‌اي را كامپير داشته باشد. شايد 8 ساعت تمام وقت صرف آن كنيد تا بتوانيد نسخه‌هاي سمت سرور و مشتري را بالا بياوريد، اما اگر با نسخه حرفه‌اي آن كار كنيد، تنها 15 دقيقه معطل خواهيد شد.

انگار نسخه جامعه كامپير از زماني آمده است كه مرورگرها هنوز اي‌جكس را به‌چشم نديده بودند، نسخه جامعه به يك اپلت جاوا نياز دارد و براي استفاده از محيط مبتني‌بر وب بايد حتما نسخه حرفه‌اي آن را بخريد.

بسياري از ويژگي‌ها درست وقتي كه پول بدهيد، خودشان را نشان خواهند داد. مستندسازي رايگان نيست، مگر اين‌كه به‌ازاي هر كاربر، 25 دلار در ماه بدهيد، ابزارهاي گزارش‌گيري و رابط كاربري تحت وب هم به‌همين‌ترتيب.

كامپير به بازي SugarCRM و يا اوپن‌براوو نيست. پلاگين‌هاي رايگان ابدا براي اين سيستم وجود ندارند و بيشتر پاسخ‌هايي كه در جامعه ارائه شده است،‌ مربوط به مشكلات نصب اين سيستم است. اما، كامپير براي يك مشتري حرفه‌اي، گزينه بسيار مناسبي است.

محمدرضا قرباني